Waar?

Ons lokaal bevindt zich in de Koebrugstraat, in het centrum van Klein-Sinaai, een parochie van hoofdgemeente Stekene. Je kunt ons iedere zondagmiddag van 14u tot 17u vinden op de graspleinen of in de bossen in de buurt van ons lokaal. Naast ons lokaal is een voetbalveldje, een heuse speeltuin, een leuk bergje en een bescheiden bosje. Een groter bos voor een uitdagend bosspel is 500m verderop en natuurgebied de ‘Baggaert’ is op 5min wandelen; we zijn omringd door natuur in de centrumzone. Een geslaagde combinatie voor Scouts Thomas!

Ook voor mij?

Alle jongens en meisjes vanaf 6 tot 18 jaar zijn welkom. Iedereen mag eerst drie keer proberen om te zien of hij/zij het leuk vindt. Tijdens deze periode is uw kind gratis verzekerd. Daarna zal de leiding een afspraak maken om uw kind definitief in te schrijven.

Lidgeld

Wanneer uw kind eens wil kijken of scouts iets voor hem/haar is mag hij/zij 3 keer gratis komen proeven van onze activiteiten. Bij de 4e keer vragen wij om uw kind in te schrijven. Bij inschrijving vragen wij lidgeld (= het verzekeringsgeld bepaald door Scouts en Gidsen Vlaanderen) en een bijdrage voor de vieruurtjes.
Het lid- & vieruurtjesgeld bedraagt €50. Door dit te betalen is uw scoutsboy of scoutsgirl voor een volledig scoutsjaar verzekerd, kan het gebruik maken van ons spelmateriaal en krijgt hier iedere activiteit een vieruurtjes aangeboden. Indien uw kind al twee of meerdere broers/zussen in de scouts heeft, bedraagt het lid- & vieruurtjesgeld €25.

Op Maat

Wij beseffen dat scouts soms een financiële inspanning vereist van ouders. Het uniform is niet goedkoop en ook de verschillende weekends tillen gauw de prijs omhoog. Toch proberen wij om de prijzen zo laag mogelijk te houden.

Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft echter ook een fonds voor kinderen die heel graag naar de scouts komen, maar het financieel iets moeilijker hebben. Zij kunnen hierop beroep doen via de groepsleiding. Zij zullen u in alle discretie verder helpen. Voor meer info: klik hier.